Nick Bruckman debuteerde met Kogelvis als toneelschrijver. Hij reconstrueert zijn onderwerp, de seriemoordenaar Jeffrey Dahmer, ook wel de ‘Milwaukee Cannibal’ vanuit verschillende invalshoeken. Hij schakelt snel tussen locaties, personages en vorm. We lezen hoe Dahmer een lifter oppikt, hoe hij mannen verdooft in sauna’s, maar ook hoe hij met ze in contact probeert te komen, een gesprek probeert aan te gaan. Dan horen we hem weer koelbloedig en gedetailleerd uiteenzetten waarom je de onderkant van iemands voeten eraf moet snijden, of hoe je een lichaam langer goed houdt. Ondertussen zien we de zus van een van de slachtoffers vechten met haar herinneringen en geweten.
De cultfiguur Jeffrey Dahmer wordt niet neergezet als meedogenloos en weerzinwekkende seriemoordenaar, maar als onderzoekende, soms zelfs liefdevolle jonge jongen. Des te groter en verwarrender is de afschuw waar je bij zo’n onderwerp niet onderuit komt. (bron: theaterkrant.nl)